П`ятниця, 04.26.2024, 9:11 PM
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя хімії Палагути Віри Володимирівни

Меню сайту
Вчені-хіміки
Дата й час
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання

Додаток2

Додаток № 2

 

Використання дидактичних ігор.

 

Гра «Хімічне печиво»:

Тема: «Солі» (8 клас)

Учням пропонується у порожні комірки таблиць записати формули відповідних солей.

  Метал
Кислота Na Zn Al
HNO3      
H2SO3      
H3PO4      

 

  Метал
Кислота Ag Mg Fe(ІІІ)
HPO3      
H2S      
H2CO3      

Гра «Третій зайвий»:

Тема: «Основні класи неорганічних сполук» (8 клас)

Вибрати з кожного ряду зайву речовину.

BaS CO2 CaO
HNO3 H2O HCl
Na2SO4 H3PO4 BaCl2
Ca(OH)2 NaOH Al(NO3)3
P2O5 MgCl2 SO2

 

 Гра «Хрестики-нулики».

Тема: Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»

(8 клас)

Знайдіть правильну відповідь:

а). Одновалентні кислотні залишки

NO3 S CO3
PO4 J SO3
SO4 SiO3 Br

б). Формули солей

P2O5 NaOH ZnSO4
HNO3 CaO BaCl2
CO2 H2S K2S

Гра «Квітка-семицвітка».

Тема: «Оксиди» (8 клас)

Скласти формули оксидів та дати назву оксидам.

       

Гра «Хімічний годинник»

Тема: «Кислоти» (8 клас)

За допомогою «Хімічного годинника» скласти хімічні формули кислот.

Гра «Хто більше?»

Тема: Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»

(8 клас)

На швидкість скласти найбільшу кількість сполук.

1). Скласти формули п’яти кислот, використовуючи такі хімічні символи:

 

 

H2

NO3

 

 

 

Cl

H3

SiO3

PO4

 

H

SO4

CO3

J

S

H

2). Скласти формули п’яти солей, використовуючи такі складові частини:

 

 

K2

Ba

 

 

 

Cl2

Na2

SO4

Cu

 

Zn

SO3

S

CO3

NO3

Mg

 

Гра «Пасьянс»

Тема: «Кислоти, їх склад, назви та класифікація».

На столи учнів даються картки, необхідно скласти формули кислот.

Напркилад:

 

Розгадування кросвордів (9 клас)

«Насичені вуглеводні».

 

  1. Сполуки, молекули яких складаються з атомів Карбону і Гідрогену.
  2. Найпростіший представник алканів.
  3. Прізвище вченого, який виділив циклоалкани з бакинської нафти.
  4. Вуглеводні з замкнутими карбоновими ланцюгами.
  5. Назва насичених вуглеводнів за функціональною номенклатурою.
  6. Четвертий представник гомологічного ряду насичених вуглеводнів.
  7. Прізвище вченого, який досліджував хімічні властивості насичених вуглеводнів.
  8. Агрегатний стан характерний для перших чотирьох представників алканів за нормальних умов.
  9. Альтернативна назва циклоалканів.
  10. Гомологічний розрив зв’язків карбонового ланцюга, який протікає за нагрівання в присутності каталізатора.
  11. Вчений, який досліджував нітрування алканів.

 

Гра «Розсипанка»

Тема: «Основні класи неорганічних речовин» (8 клас)

Робота може бути як в парах, так і індивідуально на швидкість.

Одного разу, якось Незнайко потрапив один до хімічного кабінету і вирішив його добре роздивитися. Побачивши реактиви, почав їх знімати з поличок з написами: «Оксиди», «Основи», «Кислоти», «Солі». Всі скляночки з речовинами акуратно склав на столі довільно. Після того, як роздивився, то злякався, а якже їх правильно скласти на поличкі. Допоможіть розгубленому Незнайкові розкласти все по місцях. Незабудьте дати назви речовинам!

Учні отримують на аркуші перелік формул речовин: Al(OH)3, FeO, NaCl, H2O, HCl, Mg, Ca(OH)2, Cu(OH)2, NaNO3, KI, LiOH, H3PO4, CaO, H2SO4, ZnS, CO2, NaF, CaCO3, Ba(OH)2, H2 SiO3.

         Із даного переліку потрібно виписати окремо формули оксидів, основ, кислот, солей.

 

 

Конкурс «Математичний»

 

Тема: «Періодичний закон і періодична система» (7,8 клас)

За даними формулами знайти хімічний елемент.

  1. (а-b)2 = c

a – кількість нейтронів в атомі Кальцію;

b – протонне число атома Фосфору;

c – порядковий номер елемента

Відповідь: Манган 

  1. a2 + 2ab+b2 = e

a – протонне число атома Гідрогену

b – загальна кількість електронів в атомі Карбону

e – порядковий номер елемента

Відповідь: Індій

Вправа «Відгадай елемент»

Тема: «Періодичний закон і періодична система» (7,8,10 клас)

  1. Порядковий номер елемента 17
  2. Заряд ядра атома + 22
  3. Відносна атомна маса елемента 64
  4. Загальна кількість електронів у атомі 15
  5. У ядрі цього атома 21 протон
  6. Елемент 2 періоду V групи
  7. Радіоактивний елемент 7 періоду ІІ групи головної підгрупи
  8. Сума протонів та нейтронів у атомі цього елемента дорівнює 24
  9. Хімічний елемент входить до складу сульфатної кислоти мешкає в 3 періоді VІ групи
  10. Елемент, що відповідає за міцність кісток людини. Його відносна атомна маса 40
  11. Нуклонне число в атомі елемента 65
  12. Хімічний елемент 4 періоду VІІІ групи побічної підгрупи, що входить до складу крові людини

Вправа «Впізнай речовину»

Завдання: У пробірках під номерами 1,2,3,4 знаходяться розчини H2SO4, KOH, Ba(NO3)2, Na2CO3.

а) Як поетапно визначити ці розчини? Запропонуйте свій план і реалізуйте його з допомогою реактивів, що є в лотках, дотримуючись правил техніки безпеки.

б) У результаті взаємодії в яких попарно взятих речовин задовольняються три умови протікання реакці йонного обміну до кінця? А саме – утворення осаду.

Використання інтерактивних методів на уроках хімії у 8 класі.

На комбінованому уроці «Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва» учні виконують інтерактивні завдання.

Виконання завдань

Завдання 1. Вірю – не вірю

Із запропонованих тверджень виберіть правильні.

  1. Хімія – це наука, яка вивчає хімічні речовини.
  2. Усі хімічні речовини можуть перебувати у складі чистої речовини чи суміші.
  3. Суміш є однорідною, якщо компоненти суміші можна побачити неозброєним оком.
  4. Прикладами однорідних сумішей є повітря, молоко, газована вода та суміш олії з водою.
  5. До неоднорідних сумішей можна віднести кров, грунт, дощову воду, суміш піску з водою.
  6. Речовина складається з молекул, молекули – з атомів.
  7. Атоми складаються з ядра та позитивно зарядженої електронної оболонки.
  8. До складу ядра входять протони та нейтрони.
  9. Протон має позитивний заряд.
  10. Атом у цілому електронейтральний.
  11. Йони, на відміну від атомів, мають позитивний або негативний заряд.
  12. Найбільш поширеним елементом у Всесвіті є Карбон.

Завдання 2. Виправ помилки

Учням пропонуються речення з помилками. Помилки треба знайти та виправити.

  1. Речовина складається з молекул, а ті, у свою чергу, - з протонів (Атомів).
  2. Атом складається з протонів та електронної оболонки (ядра).
  3. Ядро має негативний заряд, електронна оболонка – позитивний (навпаки).
  4. Маса нейтрона дорівнює одиниці, заряд – позитивний (відсутній).
  5. Маса протона також дорівнює одиниці, а заряд – відсутній (заряд негативний, маса відсутня).
  6. Найбільш поширеним елементом у Всесвіті є Гелій (Гідроген).
  7. Йони мають негативний заряд (позитивний).
  8. Найбільш поширеним елементом на Землі є Гідроген (Оксиген).
  9. Однакові за будовою протони, з’єднуючись між собою утворюють хімічний елемент (Атоми).
  10. Заряд ядра атома обумовлюють електрони (Протони).

Завдання 3. Третій зайвий

  1. Сульфур, Нітроген, Кисень (Кисень – речовина, Сульфур та Нітроген – хімічні елементи).
  2. Протони, нейтрони, Гідроген (протони, нейтрони – нуклони ядра, а Гідроген - хімічний елемент).
  3. Золото, молоко, повітря (повітря, молоко – суміші, а золото – речовина).
  4. Олія з водою, повітря, бульйон (олія з водою, бульйон – неоднорідні суміші, повітря – однорідна суміш).

Завдання 4. Усний диктант

Учитель вказує назву хімічного елемента, а учні піднімають картку з його символом: Берилій, Оксиген, Флуор, Кальцій, Магній, Фосфор, Аргон, Бор, Калій, Алюміній.

Мотивація навчальної діяльності

  • Чи любите ви писати листи? Мабуть так. А що ви вказуєте на конверті? (Прізвище, ім’я, адресу). А навіщо? (Щоб лист дійшов до адресата). Отже, кожна людина має своє прізвище, ім’я, адресу: місто, вулицю, будинок, квартиру.
  • Чи мають адресу хімічні елементи? Де їх можна знайти, якщо в цьому є потреба? На ці питання ми повинні знайти відповідь сьогодні на уроці.

Оголошення теми та мети уроку…

Використання інтерактивних методів на уроках хімії у 9 класі

Частина уроку «Узагальнення знань з теми «Електролітична дисоціація. Реакції йонного обміну між розчинами електролітів». (проводиться із застосуванням технології інтерактивних методів).

  1. Зупинка «Діалогічна»

Завдання

Повторити терміни, працюючи в парі «Вчитель – учень». Група, яка швидше закінчить діалог, отримає додатковий бал.

  1. Зупинка «Мозковий штурм»

Завдання 1.

а) підготувати одне запитання до іншої групи і поставити його (запитання і відповідь оцінюються одним балом);

б) представники груп працюють біля дошки, а група на місці

Завдання 2.

Користуючись таблицею «Розчинність кислот, основ і солей у воді», визначте, у результаті взаємодії яких розчинів реакції обміну відбуваються до кінця. Чому? Складіть рівняння в молекулярній, повній та скороченій йонній формах.

  1. Зупинка «Третій зайвий» (2 бали)

Завдання

З кожних трьох йонів викресліть той, що не взаємодіє з двома іншими з утворенням осаду, газу чи води. Між двома іншими, що залишилися, складіть йонні рівняння (скорочені й повні) та на їх основі – молекулярні.

К+ , Al3+ ,

  1. Зупинка «Роздумів»

Завдання

З курсу біології відомо, що до складу шлункового соку входить хлоридна кислота. Для зниження кислотності в шлунку застосовують питну соду NaHCO3. Чому питна сода знижує кислотність шлункового соку.

 

Картинки по запросу анимированные флаги gif
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Календар свят і подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Точний час
Погода
Архів записів
Хімія в іграх

Динамічна періодична система


Гра "Таблиця Менделєєва"


Електронна будова атома


Гра "Молекули-двійники"


Гра "Знайди хіміка"


Copyright MyCorp © 2024
uCoz