Меню сайту
Вчені-хіміки
Дата й час
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
«Знавці Періодичної системи хімічних елементів Д.Менделєєва».Позакласний захід на тему : «Знавці Періодичної системи хімічних елементів Д.Менделєєва».
Хімічний турнір, 8-9 класи. Мета : закріпити й узагальнити знання з теми «Періодичний закон і Періодична система хімічних елементів Д.Менделєєва, стимулювати пізнавальну активність учнів, розвивати інтерес до предмета, логічне мислення; виховувати товариськість, культуру спілкування. Хід гри : Ведучий. У тридев’ятім царстві, В усім відомім господарстві Жили собі сім братів і вісім сестер. Кожна мала по дві дочки, Чотири брати – по два синочки. Що ж то є за господарство У хімічному царстві? Ведучий. Отже, як ви здогадалися, мова йшла про періодичну систему Д. Менделєєва. Наш турнір ми присвячуємо «Періодичному закону та періодичній системі». Минуло чимало років з того часу як було відкрито цей фундаментальний закон, якому підкоряються всі хімічні елементи Всесвіту. Відомо, що вся жива та нежива природа складається з хімічних елементів. Ведучий. Тому періодичний закон – це не тільки основний закон хімії, а й основний закон природи. Його відкриття розпочало нову еру в розвитку хімії, фізики та багатьох інших наук. Можна сказати, що 1869 року закінчилася передісторія хімії і розпочалася нова історія цієї багатогранної науки. Періодична система елементів Д.І.Менделєєва змусила вчених розпочати роботу над виправленням та уточненням атомних мас, складу та формул вищих оксидів. Вона підштовхнула дослідників до пошуків нових, передбачених Д.І.Менделєєвим елементів, що призвело до відкриття не тільки цих, а й нових, штучно добутих елементів, тобто до розширення самої Періодичної системи. Таким чином, слова Д.І.Менделєєва «Періодичному законові майбутнє не загрожує руйнуванням, а тільки надбудову і розвиток пророкує» таки збулися. Ведучий. Саме періодичному закону і періодичній системі присвячено наш турнір. Команди, запрошуємо на сцену. (команди виходять і представляються називаючи свої назви та девізи.) Ведучий. Наш турнір буде оцінювати журі у складі … Конкурс 1. «Розумова розминка». Упродовж 1 хвилини всі члени команди по черзі відповідають на запитання. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Запитання до першої команди.
Запитання до другої команди.
Конкурс 2. Кожна команда отримує аркуш із назвою елемента. Кожна літера назви цього елемента – перша літера іншого елемента. Запишіть назви елементів. За кожну назву – 1 бал.
Конкурс 3. «Дешифрувальник». Ведучий. Кожна команда отримує аркуш, на якому зашифровано назву хімічного елемента, і код, за яким ви швидко зможете його відгадати. У пронумерованих комірках написано літери, із яких ви вибираєте тільки одну. За кожну правильну відповідь - 5 балів. Шифр для команди 1. Шифр для команди 2. 1 3 5 1 9 2 1 9 2 7 1 6 М а г н і й Н і к е л ь
Конкрс 4. «Конкурс капітанів». Ведучий. Пригадайте відому вам з дитинства гру в назви міст. Я називаю хімічний елемент, а ви по черзі називатимете елемент на літеру, якою закінчується слово. Якщо назва закінчується «ій», то елемент повинен починатися на літеру, що передує закінченню, якщо елемент закінчується на «ь», та назва елемента буде на літеру, що стоїть перед ним. Назви елементів повторювати не можна. За кожну назву – 1 бал. Я починаю : Цинк, Купрум, Молібден, Нітроген, Неодим, Манган, Натрій… Конкурс 5. «Знайди елементи». Перед вами назва хімічного елемента – Германій. Із букв цього елемента складіть якомога більше назв хімічних елементів. Букви можна використовувати декілька разів. За кожну назву ви отримаєте 1 бал. Відповідь : Магній, Манган, Реній. Конкурс 6. «Скажи, що це?». Гравці мають визначити елемент за підказкою запропонованою вчителем. За кожну назву – 5 балів. Команда 1.
Команда 2.
Команда 1.
Команда 2.
Команда 1.
Команда 2.
Конкурс 7. «Відгадай загадку». За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Ти без мене – ані кроку, А як з киснем я зійдусь, То отримаєш вологу. (Гідроген). ***
Хоч м’який, мов масло. Жовтим полум’ям горю, Й довго не погасну. Я поширений доволі : В соді, склі, кухонній солі. (Натрій). ***
І повітря боїться він дуже. Є у грунті, у наших кістках І у водах підземних потужних, Є він в наших зубах білосніжних, А тому він метал дивовижний. (Кальцій). ***
В повітрі майже невагомий, Мене рослини полюбляють, На номер схожий – всі це знають. (Нітроген). ***
Я – вугілля, олівець, Маю ще один талант : Я блищу бо діамант. (Карбон). ***
Займаю головну підгрупу, Із доларом я чимось схожий, До складу трьох кислот я входжу. (Сульфур). Конкурс 8. «Домашнє завдання». Ведучий. Кожна команда готувала розповідь, казку чи вірш-загадку про хімічні елементи. Команді суперників потрібно відгадати елемент чи просту речовину. За правильну відповідь – 3 бали. Конкурс 9. «Пантоміма». Члени команди мають показати пантоміму про хімічний елемент, а їх уболівальники – вгадати цей елемент. За пантоміму – 2 бали. Команда 1. Силіцій. Команда 2. Натрій. Конкурс 10. «Хто більше знає?». Перелічіть металічні елементи, назва яких починається з літери «М». За кожну назву – 1 бал. (Магній, Манган, Молібден, Меркурій, Майтнерій, Менделевій). Гра з уболівальниками.
Ведучий. Команду свого класу Підтримати прийшли, І є у вас можливість Своїм допомогти. Ви слухайте уважно запитання мої Та намагайтесь швидше на них відповісти.
Конкурс 11. «Емблема хімічної речовини». Створіть емблему хімічної речовини, використовуючи її властивості, поширення і будову. Команда 1. Залізо. Команда 2. Йод. Підбиття підсумків. Нагородження переможців. Ведучий. Підсумувати сьогоднішню гру можна, перефразувавши слова Н.Глазкова : Пусть зимний день с метелями Не навевает грусть – Таблицу Менделеева Вы знаете наизусть! |
Пошук
Календар
Точний час
Погода
Архів записів
Хімія в іграх
Друзі сайту
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||