Четвер, 04.25.2024, 12:11 PM
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя хімії Палагути Віри Володимирівни

Меню сайту
Вчені-хіміки
Дата й час
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання

Узагальнюючий урок

Тема: Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук». (8 клас)

Мета: повторити та узагальнити знання про основні класи неорганічних сполук, про їх склад, назви, класифікацію, фізичні властивості;

закріпити вміння складати формули речовин за їх назвами та давати назви речовинам за їх формулами;

активізувати розумову діяльність учнів, кмітливість, уміння швидко і чітко  формулювати й висловлювати свої думки, логічно міркувати, застосовувати свої знання на практиці;

формувати ціннісне ставлення до себе.

Тип уроку: узагальнення знань.

Хід уроку.

І. Організаційний етап.

Урок проводиться у формі турніру під девізом «Просто знати — це не все, знання потрібно використовувати» (І. Гете).

(на початку уроку учні об’єднуються в дві команди).

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

Так, як ми з вами вивчили великий обсяг матеріалу, то для кращого володіння знаннями та застосуванням їх на практиці нам треба все це узагальнити, звести в одну систему знань, умінь та навичок.

ІІІ. Повторення і закріплення знань.

1. Термінологічний бій.

(команди, використовуючи пелюстки квітки, дають визначення термінам).

Перша команда:

  • Дайте визначення поняттю «луг».
  • Що таке індикатор?
  • Дайте визначення поняттю «кислота».

Друга команда:

  • Дайте визначення поняттю «оксид».
  • Що таке валентність?
  • Які речовини називаються солями?

2. «Хто більше?»

Завдання: командам потрібно на швидкість скласти найбільшу кількість сполук.

1). Скласти формули п’яти кислот, використовуючи такі хімічні символи:

 

 

H2

NO3

 

 

 

Cl

H3

SiO3

PO4

 

H

SO4

CO3

J

S

H

2). Скласти формули п’яти солей, використовуючи такі складові частини:

 

 

K2

Ba

 

 

 

Cl2

Na2

SO4

Cu

 

Zn

SO3

S

CO3

NO3

Mg

3. Далі, далі, далі.

(команди по черзі дають відповіді на запитання):

І команда:

  1. Які речовини називаються простими? (речовини, до складу яких входить один хімічний елемент).
  2. Яка кислота міститься в шлунковому соку? (HCl).
  3. Яка формула «гашеного вапна»? (Ca(OH)2).
  4. Назвіть формули основного компоненту піску. (SiO2 – силіцій (IV) оксид – кремнезем)
  5. Розчином якої речовини потрібно обробити шкіру при потраплянні на неї лугу? (розчином борної кислоти – H3BO3).

II. команда:

  1. Які речовини називаються складними? (до складу яких входить два і більше хімічних елементів).
  2. У який колір забарвлюється фенолфталеїн у кислотах? (безбарвний).
  3. Яка кислота міститься в кислотних дощах? (HNO3, H2SO3).
  4. Назвіть формулу кухонної солі. (NaCl).
  5. Який оксид використовують для виготовлення білої фарби? (ZnO – цинк оксид).

4. «Чи знаєш ти формули?»

І команда:

Завдання: з переліку поданих формул речовин виписати формули кислот та солей і дати їм назву:

Ca(OH)2, NaNO3, HCl, Na2O, H3PO4, NaCl, MgO, ZnCl2, H2SO4, LiOH, H2CO3, FeSO4, P2O5, MgSO4, HBr.

ІІ. команда:

Завдання: з переліку плданих формул речовин виписати формули оксидів та основ і дати їм назву:

MgO, K2SO4, Zn(OH)2, FeO, NaOH, CuSO4, CaO, Ca(OH)2, MgCO3, SiO2, H3PO4, Ba(OH)2, CO2, Fe(OH)3, H2SiO3

 

5. «Хрестики-нулики».

Завдання:

І команда: закресліть прямою лінією назви оксидів.

HCl

CaO

ZnO

Ca(OH)2

Na2SO4

K2O

NaCl

H2S

Cr2O3

ІІ команда: закресліть прямою лінією назви безкисневих кислот.

SO2

FeO

HCl

H3PO4

HJ

N2O5

H2S

CO2

H2O

6. «Розпізнай речовину».

Завдання: у пронумерованих пробірках №1,2 для команд містяться розчини лугу, кислоти й дистильованої води. Запропонуйте метод розпізнавання речовин.

7. «Упізнай речовину».

Загадки.

І команда:

Я найлегший за усіх,

Ти без мене — ані кроку

А як з киснем я зійдусь,

То отримаєш вологу. (Водень).

          * * *

Я з металами стою,

Хоч м’який, мов масло.

Жовтим полум’ям горю,

Й довго не погасну.

Я поширений доволі:

В соді, склі, кухонній солі. (Натрій).

ІІ команда:

Він з морською капустою дружить,

У вигляді ліків людям служить,

Знає молодий і старий народ —

Коли забився – потрібен ... (Йод).

          * * *

Наш улюблений оксид,

Має він прозорий вид!

Влітку – спрагу він знімає,

Гарно бруд скрізь вимиває. (Вода).

8. «Складання сенкану».

І команда:

Складіть сенкен за темою «Кислоти».

Тема (іменник (хто, що?)) __________

Опис (прикметник (який,яка?))______

Дія (дієслово (що зробила?))________

Ставлення (фраза з 4-6 слів)________

Синонім до іменника _____________

ІІ команда:

Складіть сенкен за темою «Основи».

Тема (іменник (хто, що?)) __________

Опис (прикметник (який,яка?))______

Дія (дієслово (що зробила?))________

Ставлення (фраза з 4-6 слів)________

Синонім до іменника _____________

 

9. «Знайди правильну відповідь».

(команди виконують завдання в письмовому вигляді).

1). Яка із солей розчинна у воді:

а) BaSO4,     б) MgCl2,     в) AgCl.

2). Формула манган (IV) оксиду:

а) Mn2O7,     б) MnO2,      в) MnO3.

3). Силікати — солі:

а) сульфатної кислоти;

б) хлоридної кислоти;

в) силікатної кислоти;

г) нітратної кислоти.

4). Яка валентність кислотного залишку кислоти НNO3?

а) І,     б) ІІ,     в) ІІІ.

5). Познач формули лугу:

а) Zn(OH)2,     б) NaOH,     

в) Al(OH)3,      г) Fe(OH)3.

6). Познач загальну формулу сульфату, утвореного хімічним елементом №19.

а) R2SO4,     б) RSO4,     в) R2(SO4)3.

7). Познач ряд формул, утворений лише з формул оксидів:

а) CuO, SO2, CO;

б) CuO, CuCl2, CO2.

IV. Підбиття підсумків уроку.

(представники команд підводять підсумки роботи).

V. Домашнє завдання.

Повторити тему «Основні класи неорганічних сполук»

Картинки по запросу анимированные флаги gif
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Календар свят і подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Точний час
Погода
Архів записів
Хімія в іграх

Динамічна періодична система


Гра "Таблиця Менделєєва"


Електронна будова атома


Гра "Молекули-двійники"


Гра "Знайди хіміка"


Copyright MyCorp © 2024
uCoz