Меню сайту
Вчені-хіміки
Дата й час
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Узагальнюючий урокТема: Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук». (8 клас) Мета: повторити та узагальнити знання про основні класи неорганічних сполук, про їх склад, назви, класифікацію, фізичні властивості; закріпити вміння складати формули речовин за їх назвами та давати назви речовинам за їх формулами; активізувати розумову діяльність учнів, кмітливість, уміння швидко і чітко формулювати й висловлювати свої думки, логічно міркувати, застосовувати свої знання на практиці; формувати ціннісне ставлення до себе. Тип уроку: узагальнення знань. Хід уроку. І. Організаційний етап. Урок проводиться у формі турніру під девізом «Просто знати — це не все, знання потрібно використовувати» (І. Гете). (на початку уроку учні об’єднуються в дві команди). ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності. Так, як ми з вами вивчили великий обсяг матеріалу, то для кращого володіння знаннями та застосуванням їх на практиці нам треба все це узагальнити, звести в одну систему знань, умінь та навичок. ІІІ. Повторення і закріплення знань. 1. Термінологічний бій. (команди, використовуючи пелюстки квітки, дають визначення термінам). Перша команда:
Друга команда:
2. «Хто більше?» Завдання: командам потрібно на швидкість скласти найбільшу кількість сполук. 1). Скласти формули п’яти кислот, використовуючи такі хімічні символи:
2). Скласти формули п’яти солей, використовуючи такі складові частини:
3. Далі, далі, далі. (команди по черзі дають відповіді на запитання): І команда:
II. команда:
4. «Чи знаєш ти формули?» І команда: Завдання: з переліку поданих формул речовин виписати формули кислот та солей і дати їм назву: Ca(OH)2, NaNO3, HCl, Na2O, H3PO4, NaCl, MgO, ZnCl2, H2SO4, LiOH, H2CO3, FeSO4, P2O5, MgSO4, HBr. ІІ. команда: Завдання: з переліку плданих формул речовин виписати формули оксидів та основ і дати їм назву: MgO, K2SO4, Zn(OH)2, FeO, NaOH, CuSO4, CaO, Ca(OH)2, MgCO3, SiO2, H3PO4, Ba(OH)2, CO2, Fe(OH)3, H2SiO3
5. «Хрестики-нулики». Завдання: І команда: закресліть прямою лінією назви оксидів.
ІІ команда: закресліть прямою лінією назви безкисневих кислот.
6. «Розпізнай речовину». Завдання: у пронумерованих пробірках №1,2 для команд містяться розчини лугу, кислоти й дистильованої води. Запропонуйте метод розпізнавання речовин.
7. «Упізнай речовину». Загадки. І команда: Я найлегший за усіх, Ти без мене — ані кроку А як з киснем я зійдусь, То отримаєш вологу. (Водень). * * * Я з металами стою, Хоч м’який, мов масло. Жовтим полум’ям горю, Й довго не погасну. Я поширений доволі: В соді, склі, кухонній солі. (Натрій). ІІ команда: Він з морською капустою дружить, У вигляді ліків людям служить, Знає молодий і старий народ — Коли забився – потрібен ... (Йод). * * * Наш улюблений оксид, Має він прозорий вид! Влітку – спрагу він знімає, Гарно бруд скрізь вимиває. (Вода). 8. «Складання сенкану».
9. «Знайди правильну відповідь». (команди виконують завдання в письмовому вигляді). 1). Яка із солей розчинна у воді: а) BaSO4, б) MgCl2, в) AgCl. 2). Формула манган (IV) оксиду: а) Mn2O7, б) MnO2, в) MnO3. 3). Силікати — солі: а) сульфатної кислоти; б) хлоридної кислоти; в) силікатної кислоти; г) нітратної кислоти. 4). Яка валентність кислотного залишку кислоти НNO3? а) І, б) ІІ, в) ІІІ. 5). Познач формули лугу: а) Zn(OH)2, б) NaOH, в) Al(OH)3, г) Fe(OH)3. 6). Познач загальну формулу сульфату, утвореного хімічним елементом №19. а) R2SO4, б) RSO4, в) R2(SO4)3. 7). Познач ряд формул, утворений лише з формул оксидів: а) CuO, SO2, CO; б) CuO, CuCl2, CO2. IV. Підбиття підсумків уроку. (представники команд підводять підсумки роботи). V. Домашнє завдання. Повторити тему «Основні класи неорганічних сполук» |
Пошук
Календар
Точний час
Погода
Архів записів
Хімія в іграх
Друзі сайту
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||